Dehydrated or Dry? that's the question!

24 Nov 2019
by Zomorod Magazine

A lot of us feel confused when it comes to hydration and moisturization. In many skincare products, these two words are used interchangeably which confuses consumers. To find out the difference between skin hydrants and skin moisturizers, Zomorod advises you to understand the difference between dehydrated and dry skin. 

Dehydrated skin is not necessarily a dry skin. Anyone can have oily but still dehydrated skin. Dehydration is a "state" in which the skin doesn't have enough water and indicates signs such as peeling, redness, irritation, and sensitivity. 

Dryness, on the other hand, is a quality of skin that is determined by skin type. People do not have control over their skin type since their skin does not produce enough oil. 

Now it is easier to understand the difference between skin hydrants and moisturizers. First of all, you should find out what is the root cause of your skin problems? is it because you have dry skin? or because your skin is dehydrated? the answer to these questions determined the product that you need: hydrant creams or moisturizers.

"Moisturizers" Ingredients:

  • Moisturizer creams use ingredients like natural oils. The oil layer creates a barrier on your face to keep hydration in and make it moist and soft. Moisturizers are suitable for dry skin type which lacks enough oil. People with oily skin should be really careful in using moisturizers because it might cause further problems such as pimples. 

"Hydrating" Ingredients:

  • These are products that directly give water to your skin cells such as hyaluronic acid or glycerin. Hydrants are suitable for dehydrated skin whether it's dry or oily. 

So the question remains,  which one is your skin? dehydrated or dry? determine your answer before buying any moisturizer of hydrant creams!

...

يشعر الكثير منا بالارتباك عندما يتعلق الأمر بترطيب والمرطبات. في العديد من منتجات العناية بالبشرة، يتم استخدام هاتين الكلمتين بشكل متناوب، الأمر الذي يربك المستهلكين. لمعرفة الفرق بين ترطيب  البشرة ومرطبات البشرة، تنصح Zomorod بفهم الفرق بين الجلد الجاف والبشرة منخفضة المياه.

الجلد المنخفضة المياه ليس بالضرورة جلد جاف. يمكن لأي شخص أن يكون لديه البشرة الدهنية ولكن لا يزال منخفضة المياه. منخفضة المياه هو حالة لا يحتوي فيها الجلد على كمية كافية من الماء ويظهر أعراضًا مثل التقشير والاحمرار والتهيج والحساسیة.

من ناحية أخرى، الجفاف هو نوعية الجلد ، والذي يتحدد بنوع الجلد. لا يتحكم الناس في نوع بشرتهم لأن بشرتهم لا تنتج ما يكفي من الزيت.

الآن أصبح من الأسهل فهم الفرق بين ترطيب البشرة ومرطبات البشرة. قبل كل شيء، يجب عليك معرفة ما هو السبب الجذري لمشاكل بشرتك؟ هل لأن لديك بشرة جافة؟ أو لأن بشرتك مجففة؟ حددت إجابة هذه الأسئلة المنتج الذي تحتاجه: كريمات ترطيب أو مرطبات.

مكونات المرطبات:

- كريمات مرطبة تستخدم مكونات مثل الزيوت الطبيعية. تخلق طبقة الزيت حاجزا على وجهك لإبقائها رطبة وتجعلها رطبة وناعمة. المرطبات مناسبة لنوع البشرة الجافة التي تفتقر إلى الزيت الكافي. يجب أن يكون الأشخاص مع البشرة الدهنية حذرين حقًا في استخدام المرطبات لأنه قد يسبب المزيد من المشاكل مثل البثور.

مكونات الهيدرات:

- هذه هي المنتجات التي تعطي الماء مباشرة لخلايا بشرتك مثل حمض الهيالورونيك أو الجليسرين. الهيدرات مناسبة للبشرة المجففة سواء كانت جافة أو دهنية.

لذلك يبقى السؤال ، أي منها هو بشرتك؟ المجففة أو الجافة؟ تحديد إجابتك قبل شراء أي مرطب من الكريمات الهيدرات!







Comments

No posts found

Write a review